Etusivu  |   Toimintaidea  |   Luettavaa  |   Yhteystiedot    


Tervetuloa Arkitieteen
www-sivuille. Kyseessä on
täysin ei-kaupallinen taho,
jonka tavoitteena on puolustaa
syvällisen sisältöymmärryksen
asemaa alati pinnallistuvassa maailmassa.



Yleistajuiset kirjoitukset
  • Rajantie A: "Alakouluikäisillä on parhaat ja laajimmat kysymykset, sillä he eivät pelkää osoittaa tietämättömyyttä.", Helsingin Sanomat 3.10.2017
  • Valtaoja E: "Haluan vain, että ihmiset alkavat ajatella.", Aamulehti 30.9.2017.
  • Korpela A: Liiallinen konkreettisuus uhkaa teknillistä korkeakoulutusta, Aamulehti, 22.8.2017.
  • Korpela A: Sisältökartat insinööriopetuksessa, TAMK-konferenssi 2017, 7.2.2017.
  • Korpela A: Tampere3:n toteuttaminen vaatii rohkeutta, Tampere3-blogi, 20.9.2016.
  • Korpela A, Tarhasaari T, Kettunen L, Mikkonen R, Kinnari-Korpela H: Kohti syvällisempää ymmärrystä insinööriopinnoissa - kulmakivien menetelmä, TAMK-konferenssi 2016.

    Kirjat
  • Keeling R, Hersh R: We're Losing Our Minds - Rethinking American Higher Education, Palgrave Macmillan, 2012.
  • Graham R: Achieving Excellenge in Engineering Education - The Ingredients of Successful Change, The Royal Academy of Engineering, 2012.
  • Bok D: Our Underachieving Colleges, Princeton University Press, 2006.
  • Engeström Y: Perustietoa Opetuksesta, Valtiovarainministeriö, 1987.

    Referoidut tieteelliset artikkelit
  • Korpela A, Tarhasaari T, Kettunen L, Mikkonen R, Kinnari-Korpela H: Structural Development of Substance in Engineering Education - Method of Cornerstones, Interactive Collaborative Learning, Advances in Intelligent Systems and Computing 544, Springer International Publishing AG 2017, 2017.
  • Korpela A, Tarhasaari T, Kettunen L, Mikkonen R, Kinnari-Korpela H: Towards Deeper Comprehension in Higher Engineering Education - Method of Cornerstones, European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 4, No. 4, 2016.
  • Korpela A, Tarhasaari T, Kettunen L, Mikkonen R, Kinnari-Korpela H: Towards Deeper Comprehension in Higher Engineering Education - Rethinking "in theory yes, but not in practice", European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 3, No. 4, 2015.
  • Goodall A: Highly Cited Leaders and the Performance of Research Universities, Cornell University, ILR School, 2008 (sama artikkeli julkaistu myös Research Policy -lehdessä.
  • Shulman L S: Those Who Understand - Knowledge Growth in Teaching, Educational Researcher, Vol. 15, Issue 2, 1986.
  • Anderson P W: More Is Different, Science, Vol. 177, No. 4047, Aug. 4, 1972.